dissabte, 21 de novembre del 2009

8 panellets per la Fàtima

El dissabte passat es va casar la meva amiga Fàtima. I com que sé que li encanten els dolços, em vaig decidir a dissenyar un dolç especialment per ella i per la data assenyalada.
La primera idea va ser fer un dolç que representés d'alguna manera les dues cultures que la Fàtima té tan arrelades. Així doncs, vaig posar a buscar informació sobre dolços del Marroc i vaig veure que un dels ingredients que més feien servir era l'ametlla, que per aquelles casualitats de la vida coincidia amb l'ingredient base dels tradicionals panellets catalans d'aquelles dates. Així que ja tenia punt de partida. A més, a classe, ens van dir que es poden fer panellets del gust que volguem. I el sabor que vaig triar va ser el sèsam, també molt característic dels dolços del Marroc*. Per acabar-ho de rematar, vaig pensar en cobrir alguns dels panellets amb xocolata, que sé que fa tornar boja a la Fàtima.

El resultat va ser el següent:






El casament va ser una festa preciosa i plena d'alegria.

 
*També vaig fer algunes proves amb aroma de tarongina (azahar), però no vaig acabar de trobar el punt just, em semblava una mescla de sabors extranya... la sorpresa va ser meva quan vaig reconèixer aquells sabors en els dolços que ens van repartir durant el casament.
Eren boníssims!



1 comentari:

  1. aloha Anna! Quines coses més bones que fas!!! Podem organitzar un cap de setmana culinari a La Llacuna que així podré tastar aquestes meravelles de xocolata que presentes al bloc!

    ResponElimina